العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

هنر انسان شدن را خیلی ها دارند ، اما ؛ هنر العبد شدن را عده ای قلیل دارند
خوشا به سعادت آن هنرمندی که بنده ای خوب برای خدایش شد

دنیا دو روزه

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

آرام آرام ساعت موعود فرا می رسد ، شب شهادت دانشمند شیعه و شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق [ع] ..

وضو می گیرم و آماده ی صلوه می شوم و برای اقامه ی صلوه به سمت مسجد امام جعفر صادق [ع] می روم ، نمازی ادا می کنم و چای می نوشم ، روضه خوان با حالت خاصی روضه را می خواند و انگار تمام درد هایش را با آن صدا به ما منتقل می کند ، بعد از کمی سمع روضه ؛ بلند می شوم و قصد پیاده روی از نقطه ای به نقطه ی دیگر شهر را می کنم تا مراسم را در آنجا باشم زیرا آیت الله دکتر رمضانی گیلانی به مناسبت شب شهادت آن جا آمده بودند ، از آلمان هم آمده بودند!

از عمد پیاده این مسیر به نسبه طولانی را می روم تا هم حال و هوایی عوض کنم و هم فضای شهر را محکی بزنم! ببینم شب شهادت شهر در عزاست یا خیر!

وقتی که داخل خیابان های شلوغ قدم میزدی و در فکرت به شهادت آن مظلوم فکر می کردی به جای بودن در آن فضا چیزی به جز درد نبود

صدای آهنگ و موزیک از مغازه ها ، دیدن قیافه های رنگی و دریافتن دغدغه های دنیوی از جانب کثیری از مردم در شب شهادت

تمام مغازه ها باز ، شیرینی فروشی ها دهن ها را شیرین می کنند ، ضبط ها و باند ها با ولوم بالا در حال پخش موزیکی مرگبار برای من ..

تا حدودی دوام اما دیگر نمی توانستم ، واقعا دور از اخلاق است اما می خواهم یک چیزی را اعتراف کنم و آن هم این است که وقتی از کنار آن ها رد می شدم آرام می گفتم بی غیرت!

واژه ای نه چندان جالب که چند باری ذکر لبم شد ، خودمم تعریفی ندارم اما شده بودم عین ماشینی که جوش آورده

خودم را زدم به بی خیالی و آرام زمزمه کردم ؛ دنیا دو روزه!

یک روزش تلخ و یک روزش سخت!

پی نوشت : در نظر داشتم این پست را با موضوع راه حل هایی برای عقب مانده نشدن بگذارم که دیدم نظرات انقدر جامع پست قبلی مرا تکمیل کردند که نیازی بدان ندیدم ، این پست هم شاید زیاد ارزش خواندن نداشت فقط می خواستم دردم را جایی خالی کنم و کجا بهتر از وبلاگم! از این به بعد پست ها را کمی با تفکر بیشتری می گذارم

۹۲/۰۶/۱۱
محمدجواد نیکزاد

نظرات  (۸)

۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۱۳ محمد مصطفی پور
سلام آقا محمد جواد عزیز
من هم دیشب از غربت ایام شهادت صادق آل محمد ص در شهر رشت دلم گرفت
قابل توجه متولیان فرهنگی (؟؟؟) شهرمون،تو تهران و خیلی شهرهای دیگه سالهاست این ایام رو 3 تا 5 روز "صادقیه" میگیرن و چه باشکوه و پر و پیمان هم برگزار میکنن،بابا ناسلامتی شیعه حیاتش رو مدیون رئیس مذهبشه،زشته به خدا چند تا مراسم محدود تو شهر خوبی مثل رشت اونم با اطلاع رسانی فوق العاده ضعیف،مهدیه ای که یه ماه قبل همه توش میگفتن بجعفر بن محمد الصادق ع الهی العفو،اون وقت تو شب شهادت شیخ الائمة خلوت و سوت و کور و ...
خدایا ما رو از "غفلت" در بیار که به فرموده امام صادق ع :
علامت غفلت سه چیز است : از بین رفتن شیرینی عبادت،تلخ نشدن معصیت و فرق نگذاشتن در حلال و حرام (مصباح الشریعة ت مصطفوی ص 22)
التماس دعا
در پناه صادق آل محمد ص

پاسخ:
سلام
خیلی خوب گفتید ..
ما کم کم ، کم کم امید به کار فرهنگی شما دوستان بزرگتر و ارزشی داریم ;))
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۴۶ سید ابوالفضل

سلام! شهر ما هم بهتر از شهر شما نبود.......

 

 

پ.ن:یادمه آقا مرتضی یه بار تو وبلاگ محمد حسین حرف قشنگی میزد:

دوست دارم یه نکته ای که فکر میکنم خیلی باارزشه بهتون یاداوری کنم و اون هم این نکته است که درجا زدن و اندوه و غصه خوردن برا کارهای که عادت روزمره یه سری از مردم این شهر شده و شاید هر روز دورتر میشن از ارزشهای اسلامی وانسانی نباید برا ما اهمیت انچنانی داشته باشه در عین حالیکه باید در فکر انها باشیم و هرکاری که میتوانیم بسان مولایمان برای نجات انان انجام دهیم ، نباید سرعت ما رو از اون هدفی که داریم بگیرن.
ما هدف داریم ، هدف ما مشخصه و امیدواریم تا مرگ در این مسیر باقی و ثابت قدم بمونیم .
سعی کنید تو وبلاگتون مطالبی که بوی از نومیدی میاد کمتر بنوسید .
یا علی. متن کامل فرمایشاتشون بود!!!!! من دیگه حرفی ندارم! یا علی داداشی.

پاسخ:
سلام


ج.پ.ن:دقیقا موقع نگارش این پست یاد اون نظر افتادم ، ممنونم از یادآوریتون ولی من اینجا نیاز دیدم تا مطرح کنم

یا علی برادر خوبم
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۰۲ العبد التائب
سلام
منم تقریبا همین بالایی رو میخواستم بگم.
دلم گرفت...
و یه چیز همین الان به ذهنم رسید که بگم...
اگر بیشتر آدم های خوب این شهر خونه نشین نبودن این جور افراد هم فرصت کمتری پیدا میکردن!
وقتی ما بیشتر خونه میمونیم و نمیایم بیرون و آدم بداش بیرون رو پر میکنن همین چیزا هم اتفاق میفته...
همیشه فکر میکردم  آدمای خوب تو شهر خیلی کمن اما واقعا کم نیستند فقط نشون نمیدن خودشون رو وگرنه این شهر گلستون بود...
بعدا بیشتر خواهم گفت.
پاسخ:
سلام

خوب متوجه منظورت نشدم ..
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۲۳ راوی کوچک سیره شهدا

سلام

دید حقیر دید شهدایی هست

نمی خوام بگم محمد جواد عزیز دلم که حرفاشو می دونم از ته دل صاف و پاکش می زنه خدایی نکرده با نفاق همراهه نه

ولی یادمون باشه

همیشه به دنبال ریشه باشیم

حالا من از شما انتظار ندارم ، مثلا بری یه جوون سی ساله رو بیاری مسجد

نه

 

ولی همسن های خودت چی؟!

دوری و دوستی فایده نداره

رفتی با همونایی که میرن گیم نت ، بری یه مدت باهاشون دوست بشی

باهاشون گیم نت بری

و یواش یواش با هنر خودت بیاریشون واسه حداقل یه نماز

فقط یه نماز مسجد

کو اتاق فکرها؟

 

کی خونشو می کنه اتاق فکر!!!!!

 

آیا جوونی که میاد مسجد ، کسی محلش می زاره

حتی یه سلام

نمی خواد واسش نوشابه باز کنن

باور کنید امتحان شده اس این حرفا

 

مگه پیامبران ، ائمه معصومین اونایی که بهشون اول فحش میدادن

بعد آدم خوبی می شدن

اینا چجوری باهاشون برخورد شده

نکردیم این کارارو

 

بابا جان ، امام راحل انقلاب رو با کودتا بدست نیاورده

و مملکت با سرنیزه جلو نمیره

 

مملکت ، اسلام ، از اول تاسیس تا الان با محبت جلو رفته

اون خانم و آقای مسیحی وقتی مسلمان میشن

با محبت مسلمان میشن

مگه کسی زورشون کرده

 

دشمن پشت خاکریزه

دلتون رو به چهار خط نوشتن تو وبلاگ و اینا خوش نکنید

 

دستتون رو به زانو بگیرید و بلند شید کار کنید

 

سیره عملی شهدا ، محبت به اول خانواده هست برای اصلاح

بعد محله

نترسین بابا

اگه یکم لباس بد می پوشه

قلیان می کشه

عیب نداره

تو نمی خواد قلیان بکشی

تو با محبت ، با جایگزین ، با صحبت ببرش جای دیگه حواسش پرت بشه

 

تو این قضیه جهاد گونه باید عمل بشه

 

 

تا کی نشستن و العجل گفتن

 

انجام تکلیف در کنار العجل ، راهی که شهدا رفتن

شهدا پا به پای رهبرشون جلو رفتن

امروز بعضیا می خوان جلوتر از رهبر برن ، یه عده هم که عقب افتادن

 

وای به حالمون قیامت در برابر شهدا

 

مدیونیم

 

هر کس به حد توانش کار کنه

 

خدا کمکش می کنه

از جایی که حتی فکرشم نمی کرده

 

با دید شما محمد جواد گلم ، مخالفم

شما که خوبه

با خیلی آیت الله ها هم مخالفم

روش تبلیغ غلط

به دور از دستورات رهبری

 

خدا می داند به زودی اثراتش رو خواهیم دید

 

ای کاش به حرف سید کنیم

 

پاسخ:
سلام بر راوی خوب شهدا
بازگو کردن درد ، نشانه ی خواستن راه حل هست ..

ما اونقدر ها مثل شما تاثیر ناپذیر نیستیم ، فعلا باید رو خودمون کار بشه ولی در حد توان چشم

یا حق
سلام , بلاگ جدید مبارک
خوبه , این جا بهتر مینویسی
آدرس بلاگت رو از بلاگ محمدحسین پیدا کردم , فعلا یا حق تا بعدا کارت دارم
پاسخ:
سلام ..
یا حق
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۲۳ العبد التائب
سلام
راستی آقای خیال(:
شما چرا وبلاگتون رو پاک کردید؟
چرا؟
چر همه دارن میرن؟
آیا باز گشت خواهید داشت؟
آیا مسئله این است؟((:

پاسخ:
سلام ، مگه وبلاگشون پاک شده؟
سلام علیکم...
آمدم وبلاگت دیدم پودر شده
بعد اومدم تو کامنتام ببینم با چه آدرسی اومدی رسیدم به اینجا
موفق باشی تو اینجا
هم همه جا:)

پاسخ:
سلام علیکم ، ممنونم
هم چنین :)
سلام , خسته نباشی جناب العبد!
آقا محمدحسین من وقت آپ کردن بلاگ رو ندارم , همین که میام نت خودش کلیه
پاسخ:
سلام ، ممنونم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">