العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

هنر انسان شدن را خیلی ها دارند ، اما ؛ هنر العبد شدن را عده ای قلیل دارند
خوشا به سعادت آن هنرمندی که بنده ای خوب برای خدایش شد

فقط یک خاطره

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چند مدت پیش ، یکی از سرداران دفاع مقدس به مدرسه ی ما برای هفته ی دفاع مقدس آمده بود ، پر از عشق حرف می زد و مثال هایی میاورد از دوستان و رفقایی که هم سن و سال آن زمان دوره ی جنگش بودند اما مثل پرنده ها بال بال زدند و رفتند ، انگار یک دردی داشت که نمی توانست بازگو کند ، دردی که او می کشید را هیچ کداممان نمی کشیدیم ، بعد از اتمام حرف هایش نماز جماعت خواندیم و همه ی بچه ها روانه ی کلاس ها شدند ، ما هم کلاس ریاضی داشتیم ، راستش ؛ بعد از چنین سخنرانی خالصانه ای دلم نیامد تنهایش بگذارم و به درسی که برای همین می خوانم دل بدم ، آرام رفتم کنارش ، داشت به بچه ها نگاه می کرد و زیر زیرکانه می خندید ، رفتم جلوتر فهمید کارش دارم ، آمد آرام کنارم نشست و گفت سلام ، گفتم و علیکم السلام ، یکدفعه زد زیر گریه ، آرامش کردم و گفتم قضیه چیست؟!

گفت دقیقا صمیمی ترین رفیقم شبیه تو بود ، عین تو بود ، تصاویرش را در موبایلم به من نشان داد و گفت هنوز که هنوز است عاشقش هستم با اینکه شربت را نوشیده و من را جا گذاشته ..

"خیلی آرام صحبت می کرد و لا به لای حرف هایش می گریست ، داغ دل داشت و زمانی که حرف هایش تمام شد به خودم آمدم و دیدم از سرویس جا مانده ام! ، او می گفت منم از سرویس جامانده ام ، منتها من از قافله ی شهدا ، خیلی حالش با صفا و معنوی بود اما به عقیده ی من حال خوب نیاز است به شرطی که خیلی چیز ها در کنارش باشد ، یک نکته گفت خیلی به این نکته تاکید کرد آن هم رفیق شهید داشتن است! ، می گفت داخل مزار رفقای صمیمی داشته باش و بدانها توسل کن ، همه جا کمکت می کنند! ، به خوابت می آیند و اگر در خواب غفلت باشی تو را آگاه می کنند .."

قدم زنان به سمت خانه حرکت کردم و کمی به گفته هایش فکر کردم ، شماره ام را به زور گرفته بود و گفته بود ولت نمی کنم! تو بوی رفیق شهیدم را می دهی!

همان جا نیز نقدانه به من کتابی هدیه داد که برایم خیلی جالب بود ؛ خاطرات شهید علیرضا کریمی ، سفارش می کنم حتما بخوانیدش

نمی دانم چه شد ولی هربار که یاد گفته هایش میافتم ، به این مهم پی می برم که به جز شرمندگی چیزی برای شهدا نگذاشتم و یک انگیزه ای که روز به روز قوی تر خواهد شد انشاالله ..

۹۲/۰۶/۱۴
محمدجواد نیکزاد

نظرات  (۵)

۱۴ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۱۵ محمد حسین عباسی
سلام
ضشنگ بود.
میخوای گریه مارو در بیاری؟
----------------------------------------
ای خدا...
ای شهدا...
شرمنده هستیم اما نا امید نه!
پاسخ:
سلام
ممنونم
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۱۳ راوی کوچک سیره شهدا
سلام
اون اخلاقی که از این راوی می گی
دقیقا مثل استادمه

فردا صبح
بچه های بالاشهر مشهد
پیش به سوی مزار شهدا

با روایت گری حقیر که هیچی بلد نیستم
با یه توسل به شهدا
خودشون حرفارو تو دلم جای بدن

پیش شهدای باصفایی همچون برونسی ، شوشتری ، کاوه

پیش سنگ قبری های خالی ، غواصان برنگشته

و...

جات خالی محمد جواد

خدایا عاقبت همه مارا ختم به شهادت بگردان

شب اول قبر مارا شب آرامش ما قرار بده
حب دنیا از دلهای ما بیرون کن
عشق به خودت در دلهای ما نهادینه بگردان

التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام ، جام خالی!
انشاالله

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
پست جالبی بود ...
ببخشید یه سوالی برام پیش اومده :
چرا ایشون شماره ی شما رو به زور گرفت ؟
مایل نبودید یه سردار دفاع مقدس شماره ی شما رو داشته باشه؟ چرا ؟؟؟

راستی ... چرا دیگه به ما سر نمیزنید جناب نیکزاد ؟؟!!!
پاسخ:
سلام ، به زور کنایه از میل داشتن شدید ایشون داره
لزومی نداره بنده مایل باشم ، بخاطر سیر ارتباطی که خودم دارم ، ایشون همین الان هم به موبایل حقیر پیامک میدن ولی بنده پاسخ نمی دم ، نه بخاطر غرور بلکه به دلیل خیلی چیزهایی که بینی و بین الله بمونه

شما از کجا می دونید سر نمی زنم؟؟!!!
اتفاقا سر می زنم فقط لزوم و نیازی نمی بینم کامنت بنگارم ..
باز شده دست نیاز بهشت
رو به زمین است نماز بهشت
قبله جنت شده وادی قم
شادی عالم شده شادی قم
خیل ملک گرد طواف حرم
سینه عشاق مطاف حرم
گوش دلم می شنود از سماء
تهنیت ای فاطمه (س) ای مرتضی (ع)
هوش کجا،روح کجا،تن کجا ؟
مدحت معصومه (س) کجا،من کجا ؟
عشق خداوند تعالی است این
فاطمه (س) یا زینب کبری (س) است این
صحن و سرایش حرم مرتضی (ع) است
مسجد بالای سرش کربلاست
آینه هایش همه الماسی است
رنگ و لعاب حرم عباسی است
اینکه حریمش حرم ماسواست
خواهر دردانه و عشق رضا (ع) است
دلبر و دلدار دل بی دلان
جان جهان،عمه صاحب زمان عج
آمدم اینک به تمنای تو
سرمه کنم خاک کف پای تو
روح امین در حرمت حاجب است
بهشت،زوار تو را واجب است
آمده ام بسته به بندم کنی
خاک شدم تا که بلندم کنی
بی تو دلم کشتی بی ساحل است
دل که اسیر تو نباشد گل است
گاه کن از این دل آواره یاد
عمه دلسوز امام جواد (ع)
تا به ابد مست سلام توام
حضرت معصومه (س) غلام توام
عمه سادات سلام علیک
قبله حاجات سلام علیک
شعر از : حاج محمود کریمی
*********************************************************
عرض سلام و ادب
عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)
یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة
التماس دعا
یا زینب (س)

پ.ن : در مورد شهدا و بازماندگان قافله عشق هم حرف نزنم بهتره،چون بیش از اندازه بدهکارشون هستم
پاسخ:
سلام ..
ممنون ، تبریک میگم

ج.پ.ن : دعاگوییم :)
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۷ یکی بود ... هنوزم هست

این روزا خیلی این حرفا رو درک میکنم

تمام وقت در حال خوندن خاطرات شهدا هستم .....

این حال و هوا اون رزمنده رو هم خیـــــلی درک میکنم

توی اردوی راهیان که دوبار رفتم یه حاج آقا رنجبری هست از آزاده های جنگ

یعنی وقتی حرف میزنه و گریه میکنه دلم آدم ذوب میشه ... توی مناطق که میرفتیم داغون بود بنده خدا ما رو هم داغون میکرد

همشم میگفت جا موندم جاموندم :(


پاسخ:
خداروشکر درک کردید ..
جا مونده تا خدمت کنه

یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">