العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

هنر انسان شدن را خیلی ها دارند ، اما ؛ هنر العبد شدن را عده ای قلیل دارند
خوشا به سعادت آن هنرمندی که بنده ای خوب برای خدایش شد

گاهی ..

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۰۶ ب.ظ

گاهی زمین ، گاهی زمان

گاهی همین دردهای بی امان

گاهی دلم را می زند این عشق

گاهی همین مردهای نامردان!

          ****

گاهی شقایق های نامرئی

گاهی شکوفه های دامن گیر

گاهی سلام را می خورند آرام

فریاد شیره های آفت خیز

          ****

گاهی هوای یک نور تاریکی!

گاهی رفتن از کوچه های نزدیکی

گاهی شراره می دهد این مغز

گاهی بزرگ میل های آنتیکی!

          ****

گاهی هوای کردن شلیک ها

گاهی خیال گفتن تبریک ها

گاهی اسب ها سواره می روند بر سر

گاهی ابراز احساسات بی تحریک ها

          ****

گاهی همین نفاق های اسلامی

گاهی همین طلاق های بی وامی

گاهی پیاده می رود این پای بی چاره

گاهی چشمک ستاره ، گاهی همین نا موج های آرامی!

          ****

گاهی همین شعر های بی تدوین

گاهی همین پیشگویی های بی تخمین

گاهی دلچسب می خورند موریانه ها سر را

گاهی با صدای زیبا و گاهی نیز ؛ آهنگین

          ****

گاهی شاعر خسته دل نمی داند

گاهی شعر را باز می گوید و باز نمی داند

گاهی خواستن گناه سنگین است

گاهی شاعر ، معرفت می کند نمی داند!


شاعر : محمدجواد نیکزاد


۹۲/۰۶/۱۶
محمدجواد نیکزاد

نظرات  (۷)

۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۴۱ راوی کوچک سیره شهدا
سلام داداش

راستش امروز روز سختی بود برام
همین اول هفته
خدا می دونه مچاله شدم
از دست کارای خودم

از اینکه یه امتحان بزرگ الهی رو مردود شدم

از صبح گیج بودم حکمت اتفاقات امروز چیه
تازه الان که شب شده تازه داره دستگیرم میشه

بدا به حال غافلانی مثل من

دعا کن داداش
با قلب پاکت دعا کن
این بنده ضعیف الایمان
که علم خادمی شهدا رو بدست گرفته

این عمل رو تا گور با خود داشته باشه

قیامت وقت بازگشت و توبه نیست

بدا به حال من غافل
پاسخ:
سلام برادر خوبم
توکنا علی الله ، انشاالله الله معنا

با قلب گنه کار دعاگویم ..
چرا غافل؟!
۱۶ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۰ یکی بود ... هنوزم هست

سلام ...

احسنت ...

شاعریم هستید برای خودتون :)

شعر دلنشینی بود ... من که بلد نیستم زیاد فنی نقد کنم هر شعری به دلم بشینه دوست میدارم


+ اون وبتون دیگه حذف شده ؟؟؟ با اون دیگه نیستین ؟؟


پاسخ:
سلام ، ممنونم
زیاد خودم خوشم نیومد خداروشکر که شما خوشتون اومد :)

- خدا بیامرزه ، براش فاتحه بخونید :)
سلام , بد نیس
ولی کار داره!
پاسخ:
سلام ..
من تخصصی تو این کار نیستم ، برای دلم گاهی می سرایم ..
ولی ؛ ما درس پس میدهیم استاد :))))))))))))
سلام آقا محمد جواد
به قول خودت اوف !
از این ذهن شما چه چیزها که تراوش نمیشه !
از اونجایی که از شعر هیچی بارم نیست و طبعاً طبع شعر هم ندارم و خالی از ذوق و قریحه هستم به گفتن احسنت بسنده میکنم
ولی بین خودمون بمونه،تقریبا هیچیشو نفهمیدم،حداقل برای من شعر نشناس ترجمه ش رو هم میذاشتی !
التماس دعا
یا زینب س
پاسخ:
سلام ، لطف دارین ، ای جانم با آن شعرتان!

نه ، خودم اصلا خوشم نیامد ، فقط صرف پستی که تهش کمی فکر بود گذاشتم
ولی واقعا شاعرید ها ، بازم بگید شاید کم کم کم کم چون این شعرتان غزل بود اگر اشتباه نکنم "غزلیات حاج محمد" با عنوان دیوان یک حافظ رشتی در می آید ;)))
۱۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۰۹ محمد حسین عباسی
سلام
منم واقعا هیچی از شعر و شاعری سر در نمیارم.
اصلا نفهمیدم چی بود.
(تو آسمونایی شعر میگی به فکر زمینیا هم باش)
ترجمشم بذار.
پاسخ:
سلام ، ممنون

ترجمه؟!!
اونم برای شعر فارسی؟!!
منظورت توضیحه؟!
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۲۷ محمدجواد نیکزاد
سلام آقا محمدجواد ؛ لطف کردین تشریف آوردین
بله ، من مشتاقانه منتظر انتقادهای خالصانه و خیرخواهانه هستم

باور کنید نه من عروض و قافیه خوندم و نه شاعر هستم ، اتفاقا هیچی حالیم نمی شه و اینا بیشتر شبیه به قول شما یک قطعه ی ادبی کم مفهومه ولی پشت همین قطعه نا ادبی هم مفهومی خوابیده ، سخت نیست اگر دقت کنید ..

ممنونم که تشریف آوردین
یا حق
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۱۷ محمد حسین عباسی
وقتی  زیرش مینویس شاعر:محمد جواد نیکزاد.
یعنی هم شاعری و هم شعر بلدی بگی.
پاسخ:
>>>>>>>سلام علیکم و الرحمه الله و برکاته<<<<<<<

فکر نکنم اینطوری باشه ؛ تو مسابقات فرهنگی هنری اسم من رو به عنوان شاعر رد کردن برای مسابقات و قطعه ی ادبیم رو هم به عنوان شعر فرستادن ولی نه من شاعرم و نه شعر بلدم بگم ..
بعد هم ؛ من نوشتم شاعر محمدجواد نیکزاد که کل نظام ادبیات و شعر زیر سئوال نره ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">