العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

بنده ای خوب برای خدا

العبد

هنر انسان شدن را خیلی ها دارند ، اما ؛ هنر العبد شدن را عده ای قلیل دارند
خوشا به سعادت آن هنرمندی که بنده ای خوب برای خدایش شد

سوختن شیرین

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۰۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

یادم می آید زمانی که شش ساله بودم ، خواهرم به من حرفی زد و من در جواب کلمه ی "بی تربیت" را بر زبانم جاری کردم ، یادم نمی آید که او چه گفته بود که من این کلمه را به او گفتم اما جالب این جاست که پدرم نیز همانجا بود و بعد از شنیدن چنین کلمه ای از من آن هم در سن شش سالگی بلند شد و بعد از چند دقیقه با دو قاشق فلفل قرمز آمد !

ترسیدم ! ، پدرم یکدفعه یک قاشق داخل دهان من ریخت و یک قاشق داخل دهان خواهرم !

بخاطر آن کلمه ! ، سوختم و کلی گریه کردم اما هیچ وقت از پدرم ناراحت نشدم چون هم او را خوب می شناختم و هم میدانستم حقم بود !

بخاطر همین حرکت عالی پدرم [!] که شاید خیلی از مشاوران تربیت فرزندان پیشنهاد نمی کنند و آن را غیراخلاقی می دانند من دیگر نه در دبستان و نه در راهنمایی و نه در دبیرستان خداروشکر کلمه ای زشت از دهانم خارج نشده است ، برعکس نود و نه درصد هم سن و سال هایم ، حتی به شوخی !

و این خاطره ، یکی از شیرین ترین خاطرات زندگی ام است ..



پی نوشت : حدود یک هفته ای نیستم ، درگیر امتحان شاید سفر باشم ، برای حقیر دعا بفرمایید

۹۲/۰۶/۱۸
محمدجواد نیکزاد

نظرات  (۱۱)

۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۵۵ راوی کوچک سیره شهدا
سلام

آره ما هم امتحان کردیم

بدا به حال غافلان

ولی جان ما ، یکم این بی تفاوت بودنمون رو کنار بزاریم

اولش سخته

ولی پله به پله

بازهم حرف شهید همت:
شاید دلیل غفلت خیلی ها کم کاری ما باشه

باور کن کار نکردیم

تمام وقتم در عصرها این روزا معطوف شده ، بر مناطق بالاشهر شهرمان

سخته

ولی اول فرمانده رو از تو خودشون ، سن خودشون پیدا کردم
دارم براش برنامه می ریزم بره کار کنه

یه روزم رفتم محلشون دیدم

واقعا نوجوونا مخصوصا تشنه اند
ولی کسی نیست
متاسفانه پایگاه های بسیج ، لالا هستن

ان شاءالله خود شهدا توفیق بدن بتونیم حداقل چند تاشون رو
با شهدا آَشنا کنیم
بقیش خدا بزرگه

اولین جلسه آشنایی شون با شهدا
سنگر غواصان شهید ،منزل استادم هست

محمد جواد تکون بخور
نیروهای خوبی رو می بینم کنار دستت

پاشو راه بیفت
هر جا گیر کردی حتما کسایی هستن بتونن کمکت کنن
همونایی که باعث شدن برگردی
یادت که نرفته

ببینم چی کار می کنی
پاسخ:
سلام ، جان؟!
لطفا بیشتر توضیح بده
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۱ سید ابوالفضل

«گاهی»

 

گاهی به رسم ادب،به رسم وفا

گاهی به خاطر دل،ز عشق و صفا

گاهی به قول شاعر دغدقه ای شیرین!

گاه درس پس میدهند شاگردها

گاهی شاعر به شعر خود نمی نازد

ولیکن میشنود تعریف و تمجید ها!!!!

گاه شاعر گوید فقط قطعه ای ادبیست!

ولیکن گاه رازی است پشت این حرف ها!!!!!

**********

گاهی اندکی تواضع،نه به قصد ریا!

گاه بد برداشت میشود این حرف ها.....

گاهی خودم،خود شاعر باید عوض شود!

بس که خود عمل نمیکند این حرف ها.

گاهی شعر شاعر لابلای جرز دیوار است،

چون نمیداند اصول شعر و شاعرها!!!!!!

گاهی تمام میشود به سادگی شعری،

گاه عذر تقصیر دارند ارجیف ها..........

*

*

*

 

پاسخ:
همه به این شعر زیبا دقت کنند!
فقط دوتا غلط املایی داشت استاد شاعر!
نمی دانم چی بگم!
متشکرم ، به اندازه ی تمام اراجیف ها!
پشتش کمی وقت گذاشته بودید ها ..

سفرت بخیر اما....

تو و دوستی خدارا...

به شکوفه ها به باران...

برسان سلام ما را....

پاسخ:
چشم :)))))))))))
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۳۴ سید ابوالفضل

سلام! من چرا هرچی میگم تو به خودت میگیری؟؟؟؟!!!!

از قسمت ستاره دار به بعد زبون حال خودم و شعر خودمه نه شما عزیز دل!

شما تاج سر منی! نبینم دیگه تکرار بشه! [لبخند]

نه اتفاقا زیاد روش کار نکردم! وگرنه اینقدر درب و داغون نبود!!!!!!!

ببخشید جسارت کردم در حضورت!

دوباره تاکید میکنم قسمت اول شعر مال شماست! قسمت دوم زبان حال بنده است.....

یا علی داداشی.

 

پاسخ:
ببببببببببببببببببببببله!
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۰۶ جوینده یابنده است حتی اگه بنده خوب خدا آدرس نده به ما
گفتیم بگیم سلام و بریم .
پاسخ:
سلام
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۱۱ جوینده یابنده است حتی اگه بنده خوب خدا آدرس نده به ما
من جای پدرتون بودن الآن میومدم میگفتم بی معرفتی هم بدچیزیه .
پاسخ:
جان؟!!!!
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۰۰ محمد حسین عباسی
!!!!!!!!!!!!!
فلفل؟
چطوری دلشون اومد؟؟؟
زنده ای الان؟
پاسخ:
چجوری به مغزشون رسید!

حی جسمی هستم ولی روحی شبیه امواتم
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۴ جوینده یابنده است حتی اگه بنده خوب خدا آدرس نده به ما
تایید نکن عیبی یوخ من که میام و بهت آدرس نمیدم بی معرفت .
پاسخ:
قضیه چیه؟
مشهد دعا گو بودم ..
شما؟

هنوز چند نفری مثل یار دلدار و بقیه هستن که باید برم بهشون بگم که وبلاگ جدید زدم
سلام:
گفتم به خودم از گره ی بسته نگویم

دیگر به تو از داغ دل خسته نگویم

از حاجت و دردم به تو پیوسته نگویم

می خواستم از گنبد و گلدسته نگویم

اما چه بگویم که بگیرد دلم آرام؟

با دیدن روی تو شوم نیک سرانجام

باران نشدم دل بسپارم به هوایت

یا آینه تا سر بگذارم  به سرایت

من مانده ام و حسرت لبخند رضایت

ای کاش که دعبل شوم آنگاه عبایت ...

با شعر مگر کم کنم این فاصله ها را

از دست نگاه تو بگیرم صله ها را

یک قطره از اعجاز تو هر ابر که گریان

لبریِز نمازی که تویی ، سوره ی باران

انجیل و زبورند که با علم تو یک آن –

حیرت زده ی حرف تو هستند ، به قرآن!

در حال طواف است -همانگونه که باید-

« در کعبه ی کوی تو هر آنکس که در آید »

هرگوشه ی صحن تو پرازشوروحجازست

تو قبله ی شرقی و دلم سمت نمازست

هر بیت مناجات سحر گلشن رازست

« المنـّه لله که در میکده بازست »

در عرش تو فرش قدمت بال فرشته ست

تنها حرم قدسی ِ تو هشت بهشت است

(غفوری)

میلاد امام الرئوف،علی بن موسی الرضا(ع) مبارکباد.
زیارت قبول عبد جوان...
التماس دعا
پاسخ:
سلام ، ممنونم
انشاالله بااتفاق هم ..
محتاجیم
باید غبار صحن تو را توتیا کنند
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»
هو هوی باد نیست که پیچیده در رواق
خیل ملائکند رضا یا رضا کنند
بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنند
«هر گز نمیرد آنکه دلش» جلد مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند
هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
او را به درد کرب و بلا مبتلا کنند
دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
با یک نگاه گوشه چشمت دوا کنند
از آن حریم قدسیت آقای مهربان !
«آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند»

عرض سلام و تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت شمس الشموس آقا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء

زیارت قبول باشه آقا محمد جواد عزیز
ان شاء الله زیارت با معرفت سایر عتبات عالیه
ممنون که به یاد ما هم بودی

التماس دعا
یا زینب س
پاسخ:
سلام علیکم بر آقا محمد عزیز ؛ زیبا بود ..
میلاد پر فضیلت امام رئوف رو تبریک میگم ، ممنونم
انشاالله بااتفاق هم ..
وظیفه بود ، محتاجیم

یا رضا(ع)
ان شاءالله....
به زودی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">